Space Explorer – moja gra (renderer)
Witam
W tym wpisie chcę przedstawić mój projekt – gra a właściwie renderer, który w formie gry prezentuje moją pracę.
Aplikacja napisana jest w OpenGLu i GLUT’cie. Niestety, ze względu na to, że był to projekt na laboratoria, gra została napisana w starym OpenGLu z nieprogramowalnym potokiem (fixed-pipeline). Pomimo to udało mi się zaprogramować dobrze wyglądającą grę w której zaimplementowano (bardzo) podstawowe kolizje, modele w plikach zewnętrznych (obj+mtl), tekstury skompresowane (ładowane z pomocą FreeImage) oraz dźwięk (biblioteka Audiere).
Gra była pisana około dwóch miesięcy, z tymże pod koniec prace wymagały takiego tempa, że właściwie wszystko było hardcodowane 🙂 Na szczęście było to w okresie ostatnich 2 tygodni do oddania projektu i dotyczyło tylko dodatków takich jak dźwięk więc struktura kodu sama w sobie została nienaruszona (powiedziałbym nawet, że dzięki niej szybko i miło się pisało).
Pomimo tego udało mi się stworzyć logiczny szkielet oraz w miarę czytelny kod. Dodatkowo, poprzez użycie gita oraz bitbucketa (githuba) do kontroli wersji, wiele prób i pomyłek można było cofać bez niepotrzebnego kopiowania plików.
Ostatecznie ocena przez prowadzącego mojej gry to bardzo dobry – “gra jest po prostu ładna” (pomijając zamieszczone zdjęcie – polecam ściągnąć i uruchomić).
Cała gra (pliki wykonywalne wraz z assetami oraz źródła) dostępne z mojego Githuba: https://github.com/kkthx/spaceexplorer/releases/tag/v1.1
Wyciąg z pliku “readme”:
Grafika komputerowa i wizualizacja, informatyka, S1, rok 2013/14
Nazwa gry: Space Explorer
Cel gry:
– dotarcie do “statku matki”
– omijanie asteroidObsługa gry:
mysz – góra/dół/lewo/prawor – zwiększ prędkość
f – zmniejsz prędkośćn – minimalizacja/maksymalizacja ekranu
m – odklejenie myszy od gryCechy:
– modele obj
– tekstury jpg, png, bmp, itp.
– muzyka w tle
– odgłos ostrzegający jak daleko jesteśmy od asteroidy
– plansza i muzyka win/loose
– pasek w lewym dolnym rogu – prędkość statku
– cieniowanie gouard
– skybox wysokiej rozdzielczości, porusza się wraz z graczem
– w trybie debugowania możliwość tworzenia mapy(wstawiania asteroid) i zapisu mapy do pliku
– kod obiektowy, podzielony na pliki
– git(bitbucket) do obsługi zmian w kodziePoostałe:
muzyka:
http://www.jamendo.com/pl/artist/366832/epic-soul-factory
modele:
http://www.turbosquid.com
http://www.cgtrader.comLicencja:
MIT
http://opensource.org/licenses/mit-license.php
TrackBack
TrackBack URL dla tej wiadomości:
https://blog.kkthx.pl/2014/04/space-explorer-moja-gra-renderer/trackback/